[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Kiedy pracownicy albo członkowie zespołu dostrzegą lub doświadczą Twoich słabości, najprawdopodobniej stracisz część ich szacunku.Wszyscy mamy jakieś słabe punkty.Najważniejsze jest to, by mając ogromną odpowiedzialność, jaka spoczywa na każdym liderze czy menedżerze, osoba taka - wtedy, gdy przebywa razem ze swoim zespołem - zawsze była przygotowana do pracy i działania, czy też, jak określa się to w wojsku: „na służbie".Kończąc ten rozdział, jeszcze raz zastanówmy się nad tą wielką regułą zarządzania ludźmi:Dostajesz więcej tego, co nagradzasz.PAMIĘTAJChcąc stworzyć zespól o silnej motywacji, musisz:· Zapewnić dobre warunki pracy.· Wyjaśnić misję przedsiębiorstwa.· Dać zespołowi cel.· Pamiętać o indywidualności członków zespołu.· Promować tożsamość zespołu.· Dzielić się sukcesami.· Zapewnić pozytywne nastawienie w zespole.· Być liderem z motywacją.MĄDRE SŁOWAPRACA ZESPOŁOWAByło sobie czterech ludzi o imionachWSZYSCY, KTOŚ, KAŻDY i NIKT,Kiedy była pilna praca, którą trzeba było wykonać,poproszono WSZYSTKICH ojej wykonanie.WSZYSCY byli pewni, że KTOŚ ją zrobi.KAŻDY mógł ją zrobić,ale NIKT tego nie dokonał.KTOŚ rozzłościł się, ponieważWSZYSCY powinni to zrobić.WSZYSCY uważali, że KAŻDY może to zrobić,ale NIKT nie zrozumiał, że WSZYSCY tego nie zrobią.Skończyło się to tym, że WSZYSCY obwiniali KOGOŚ, ale NIKT nie zrobił tego, co KAŻDY mógł zrobić.KIEROWANIE MOTYWACYJNEPewien wielki generał, przemawiając do swych oficerów powiedział: „Dopilnujcie, żeby wasi ludzie mieli powody, by okazywać wam szacunek".Jak już powiedziałem, na szacunek trzeba zasłużyć i nie należy go wymagać.Wszyscy oceniamy liderów bardziej za to, co robią, niż za to, co mówią.W handlu, przemyśle i biznesie menedżerowie nadzorujący innych to - rzecz jasna - handlowcy.Muszą sprzedać swoje pomysły i zasady pracy.Muszą sprzedać dobre pomysły i nawyki dobrej pracy.Menedżerowie, którzy odnoszą sukcesy, doceniają wagę dobrego przykładu.Wiedzą, że są codziennie obserwowani, wiedzą, że własnym przy­kładem wywierają znacznie większy wpływ i mogą doprowadzić do uzyskiwania lepszych wyników niż poprzez stosowanie słownych porad, wykładów czy innych form przekazu.Niestety, niektórzy menedżerowie mają wrażenie, że po osiągnięciu pewnego poziomu nie podlegają już tym samym normom, jakich oczekują od swoich podwładnych.Niemal uwierzyli, że ich zadaniemjest mówienie innym ludziom, co mają robić, bez względu na to, czy sami tak postępują, czy nie.Największą tragedią jest to, że jeżeli oni sami nie mają dość wiary, by robić to, co mówią, mówienie o tym innym ludziom przynosi naprawdę niewiele pożytku.Wszyscy wiemy, że mocne i słabe strony każdego wydziału czy organizacji często odzwierciedlają cechy człowieka czy ludzi, którzy nimi kierują.Skoro Ty - menedżer - masz trudności w skłonieniu ludzi, którzy dla Ciebie pracują, do przestrzegania standardów, które wdrażasz, może najpierw zastanów się nad sobą? Czy Ty sam przestrzegasz tych standardów? Czy sam stosujesz to, czego nauczasz?DZIESIĘĆ ZASAD KIEROWANIA LUDŹMIWymieńmy więc teraz dziesięć zasad motywacyjnego kierowania ludźmi.1.WYZNACZAJ CELEWyznacz jakiś realistyczny cel i osiągnij go.Ludzie czerpią inspirację z pracy dla menedżera, który ma cel.Jak już mówiliśmy w rozdziale o „wyznaczaniu celów", cele muszą być takie, by można było je osiągnąć, ale wyznaczanie przez menedżera coraz wyższych celów, podobnie jak styl zarządzania, może być bardzo motywujące.Zawsze istnieje jednak ryzyko, że można ich nie osiągnąć.Naprawdę nie ma to większego znaczenia, o ile nie jest to sytuacja ciągłego ponoszenia porażek, ponieważ wówczas w sposób oczywisty powoduje utratę zaufania i wiary w kolejne cele wyznaczane w przyszłości.2.BĄDŹ PRZYKŁADEMPamiętaj, że w miarę upływu czasu podwładni wykazują skłonność do kopiowania zachowań swojego szefa.Ludzie chcą być prowadzeni przez swoich przełożonych.W wielu rozmaitych organizacjach widoczne jest, jak to kopiowanie - świadome lub nieuświadomione - nie tylko wpływa na sposób wykonywania pracy, ale również na styl ubierania się i wygląd ludzi, sposób porozumiewania się z innymi pracownikami, dotrzymywanie terminów, ich przekonania, prasę, którą czytają.Ta lista nie ma końca [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl
  •