[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.16.Jeżak J., Wizja rozwoju firmy jako kluczowy element przedsiębiorczości ro-dzinnej,  Przedsiębiorczość a zarządzanie korporacjami , Górnośląska Wyż-sza Szkoła Handlowa, Katowice 2003.17.Jeżak J., Zarządzanie przez wizję w firmie rodzinnej, [w:] Krupski R.(red), Zarządzanie strategiczne, problemy teorii i praktyki, Wałbrzyska Wyż-sza Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2003.18.Jeżak J., Wizja rozwoju firmy jako kluczowy element przedsiębiorczości ro-dzinnej,  Przedsiębiorczość a zarządzanie korporacjami , Górnośląska Wyż-sza Szkoła Handlowa, Katowice 2003. 24319.Lansberg I., Succeeding Generations: Realasing the Dream of Families inBusiness, Harvard Business School Press, Boston 1999.20.Longenecker J.G., Schoen J.E., Management Succession in the Family Busi-ness, [w:]  Family Business Sourcebook , (red.) Aronoff C.E., Astrachan J.H.,Ward J.L., Family Entreprise Publishers, Georgia 2002.21.Malone S.C., Selected Correlates of Business Continuity Planning in theFamily Business, [w:]  Family Business Sourcebook , (red.) Aronoff C.E.,Astrachan J.H., Ward J.L., Family Entreprise Publishers, Georgia 2002.22.Miller D., Steier L., Le Brenton-Miller I., Lost in Time: IntergenerationalSuccession, Change, and Failure in Family Business,  Journal of Business Ven-turing, vol.18, no 4, p.513.23.Moscatello L., The Picarins Want You,  Family Business Magazine , Fe-bruary 1990; Astrachan J.H., Astrachan B.M., Family Busines : The Challengesand Opportunities of Intereprofessional Collaboration, [w:]  Family BusinessSourcebook , (red.) Aronoff C.E.,.Astrachan J.H., Ward J.L., Family Entrepri-se Publishers, Georgia 2002.24.Niedbała E., Firmy rodzinne- obiekt badawczy, [w:] MBA 5/2002.25.Popczyk.W., Winnicka-Popczyk A., Przedsiębiorczość rodzinna w Polsce,[w:] Sułkowski A.(red.nauk.), Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzin-nych w Polsce, TNOiK, Aódz-Toruń 2005.26.Rosenblatt P.C., de Mik L., Anderson R.M., Johnson P.A., The Family inBusiness: Understanding and Dealing with the Challenges Entrepreneurial Fa-milies Face, Jossey-Bass, San Francisco 1985.Dyer W.G., Jr., Cultural Changein Family Firms: Anticipating and Managing Business and family Transitions,Jossey-Bass, San Francisco 1986.27.Sułkowski A.(red.nauk.), Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzin-nych w Polsce, TNOiK, Aódz-Toruń 2005.28.Shanker M.C., Astrachan J.H., Myths and Realities: Family BusinessesContribution to the US Economy  A Framework for Assessing Family BusinessStatistics,  Family Business Review 1996, vol.9, no.2. 245Rozdział 22.Optymizm, proaktywność i rutyny - dominująca logi-ka skutecznych strategii1Wprowadzenie  koncepcja dominującej logikiPodstawowe koncepcje strategii w literaturze przedmiotu wykorzystująbardzo odmienne modele i koncepcje, wśród których najbardziej popular-ne jest myślenie w kategoriach planowania, pozycji na rynku, konfiguracjifirmy, kluczowych zasobów i kompetencji, realnych opcji i prostych regułdziałania2.To co jest wspólne dla tych bardzo odmiennych koncepcji toukryte założenie, że podstawą strategii jest pewien spójny i powtarzalnyw czasie wzorzec postępowania, który reguluje decyzje i działania firmy.Czasami wzorzec ten jest nazywany  strategiczną ramą 3,  dominującymwątkiem lub  konfiguracją 4,  uwikłanymi wyborami 5, ale najczęściej jestwykorzystywane pojęcie  dominującej logiki 6.Doczekała się ona wielumutacji i analiz, ale rzadko badano, zarówno w ilościowy jak i jakościowysposób, w jaki sposób wpływa ona na sukces i efektywność firmy.Z jednejstrony można zakładać, że dominująca logika powinna poprawiać efek-tywność bowiem nadaje firmie wewnętrzną spójność, która w literaturzestrategii jest jednoznacznie kojarzona z dobroczynnym wpływem na funk-1Pierwszy autor jest odpowiedzialny za jakościowy etap badań zrealizowany w końcu lat 90tych.Koncepcja badań ilo-ściowych została przygotowana wspólnie z drugim autorem, który był także odpowiedzialny za obróbkę danych i analizęstatystyczną prezentowaną w kolejnym artykule.2Porter M.E., Competitive strategy, The Free Press: New York 1980; Hamel G., Prahalad C.K.Competing for the future,Boston: Harvard Business School Press; Porter M.E., What is strategy, Harvard Business Review, November-December1996; Miller, D., Notes on the study of configurations, Management International Review, 1999, 2, 27-39; Eisenhardt K.M.i Martin J.M., Dynamic capabilities: what are they, Strategic Management Journal, 2000, 21, 1105-1122.3Huff, A.S., Industry influences on strategy reformulation, Strategic Management Journal, 1982, 3, 119-131.4Miller, D., Notes on the study of configurations, Management International Review, 1999, 2, 27-39.5Siggelkow, N [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl
  •