[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W skrajnych przypadkach może to bowiem doprowadzić do utraty stosunkówhandlowych.Jeszcze gorzej jeśli dane państwo w wyniku obelgi albo próby zastraszenia wypowie Ciwojnę.Wtedy pozostanie Ci jedynie wczytanie poprzedniego stanu gry.Paradoksalnie prościej handluje się z tubylcami.Niemal zawsze są oni nastawieni pokojowo, niemusisz też martwić się o żadne układy handlowe.Niestety, nie jest to działanie pozbawione wad.Po pierwsze, ciężej jest ich znalezć ponieważ rzadko kiedy mają konstrukcje przy morzu.Trzeba bywięc było badać każdą wyspę przy użyciu Scouta.Poza tym nie zawsze są zainteresowani handlema jeśli już to nie mają z kolei niczego wartościowego do zaoferowania.Strona: 33 www.gry-online.pl Anno 1503: Setting out for a New World  Poradnik GRY-OnLine02.Kr ót ko o woj ni ePowiem wprost  wojna to ostateczność.To nie jakiś podrzędny RTS, w którym warstwaekonomiczna jest tylko dodatkiem do działań wojennych.W przypadku  Anno 1503 sytuacja jestodwrotna.To wojna jest tu tylko zbędnym  balastem.Z racji tego, że niektóre misje kampanii niemożna ukończyć w pokojowy sposób napiszę o niej tylko tyle ile jest konieczne do wygrania takichetapów.Po szczegóły odnośnie zastosowania budynków militarnych zapraszam do instrukcjiobsługi, ja skupię się na ważniejszych sprawach a konkretnie wyważeniu sił (utrzymanie armiikosztuje), które będziesz pod sobą miał a także wydawaniu im rozsądnych rozkazów.Przede wszystkim, aby w ogóle móc zacząć myśleć o zajęciu się militariami będziesz musiał miećrozrośniętą kolonię i w miarę stabilne podłoże finansowe z pozytywnym bilansem.Dobrze by byłogdyby większość z Twoich mieszkańców osiągnęła poziom Citizen.Dopiero wtedy będzie ich na tyledużo, aby móc spokojnie pokusić się o wytworzenie dodatniego bilansu i to takiego, aby budowlemilitarne i żołd dla wojaków go nie zniwelowały.Obowiązkowo musi on wynosić +80 lub więcej(przed podjęciem jakichkolwiek działań).Kolejna ważna sprawa to ustalenie priorytetów.Chodzi o to, że surowce potrzebne do wytwarzaniapancerzy, broni czy też szkolenia wojaków powinny trafiać do nich w pierwszej kolejności.Jeślidane dobro (np.żelazo) jest kierowane do budynków, które nie są związane z militariami możeszrozważyć zablokowanie tych dostaw poprzez  uśpienie wybranych konstrukcji.Najważniejsze jesttu odpowiednio szybkie stworzenie porządnej armii.Wyjątkiem od tej sytuacji mogą być etapy, wktórych początkowo inne nacje nastawione są pokojowo a ty planujesz je podbić.Wtedy nie musiszsię śpieszyć, bo i tak zaatakujesz pierwszy.Jeśli chodzi o same budynki to nie możesz zapomnieć o tych, w których produkuje się elementyskładowe dla wojska.Obowiązkowo powinieneś zdecydować się na chatkę, w której wytwarza sięłuki, dom Armorera (wyrabia zbroje) oraz Cannon Makera (zajmuje się produkcją armat dostatków).One są absolutnie konieczne.W dalszej części gry możesz również rozważyć rekrutacjękilku tradycyjnych gostków z mieczykami.Do tego celu będziesz jednak potrzebował dwadodatkowe budynki.Nie polecam natomiast decydować się na muszkiety.W  Anno 1503 pełniąone funkcję najpotężniejszej broni w jaką mogą zostać wyposażone oddziały naziemne.Są onejednak zdecydowanie zbyt drogie w produkcji jak i pózniejszym utrzymaniu (oczywiście chodzi tu ożołnierzy :-)).Jeszcze trudniej jest dobrać odpowiednie statki.Dużo zależy od tego czy zamierzasz się przekomarzać z wrogiem stopniowo próbując go osłabić czy też planujesz zorganizować jedenpotężny atak, który da jednoznaczne rozstrzygnięcie.W przypadku powolnych podchodównajlepsze są statki silne, obowiązkowo zaopatrzone w jak największą ilość dział (musisz je najpierwwyprodukować a następnie do nich domontować).Powinny się one poruszać grupami, najlepiej potrzy.Wtedy będziesz miał pewność, że nawet w wyniku zaskoczenia ze strony wroga nie zostanązniszczone.Przy okazji warto pamiętać o tym, aby odsyłać je do portu w celu dokonanianiezbędnych napraw (najlepiej po każdej większej bitwie).O wiele lepiej jest jednak zdecydowaćsię na jeden silny atak.Będziesz to tego potrzebował 4-5 średnich lub lekkich okrętów wojennych.Wszystkie muszą być maksymalnie załadowane piechotą przy czym nieistotne jest to czy są tołucznicy czy miecznicy.Plan polega na zdesantowaniu wojsk na wyspie wroga i jak najszybszymzajęciu jego magazynów a przede wszystkim tego głównego (ewentualnie także pałacu).Przyodrobinie szczęścia wróg nie będzie miał możliwości się bronić albo nie zdąży z kontratakiem.Na koniec jeszcze kilka słów o obronie swych kolonii.Generalnie jest tak, że przeciwnik lubi sobieurządzać niewielkie  wizyty w celu zniszczenia Twoich okrętów.Musisz być na to przygotowany.Dobrze by było gdyby głównego magazynu pilnowały co najmniej 4 silne statki.Ewentualniemożesz wykorzystać niewielki błąd w grze.Nie mogę jednak dać stuprocentowej pewności, żezadziała on z każdą wersją gry.Otóż zawsze możesz (w wyniku zauważenia przeważających siłwroga) przerzucić wszystkie armaty do magazynu i wywiesić białe flagi.Przeciwnik powinienzawrócić nie niszcząc Twoich statków! Powtarzam jednak, że w przypadku wersji spatchowanejmoże to nie zadziałać.Strona: 34 www.gry-online.pl Anno 1503: Setting out for a New World  Poradnik GRY-OnLine03.Pi r ac iPiraci (morscy, nie komputerowi :-)) odgrywają tu nieco większą rolę niż w  Anno 1602.Największa zmiana polega na tym, iż w niektórych etapach (także w kampanii) mają oni swojebazy wypadowe.Oto na co powinieneś zwracać szczególną uwagę:1] jeśli masz wystarczająco dużo czasu jeszcze przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki popływajtrochę po mapie i zaobserwuj które rejony są szczególnie usiane ich statkami; piraci majątendencje do okupowania wybranych terytoriów, rzadko zapuszczają się w niezbadane (przez nich)części mapy2] bazy piratów zawsze znajdują się na tych samych wyspach, wystarczy więc, że raz, odkryjeszich położenie a następnie oddalisz od nich swoją startową kolonię3] obecność baz piratów powoduje, iż sprawny gracz będzie sobie mógł z nimi poradzić; wystarczybowiem, że zniszczysz ich kryjówkę a następnie zatopisz wszystkie znajdujące się na mapie statki anie będziesz już z nimi miał żadnych problemów; działanie to polecam jednak tylko wtedy gdy niemasz żadnych bezpośrednich wrogów a z racji częstych ataków ze strony piratów cierpi Twójhandel4] za wszelką cenę musisz bronić swoich statków handlowych ponieważ w przypadku ataku piratównie tylko je same stracisz, ale i zatonie cały towar, który przewoziły; dlatego też dobrze jestwysyłać je z eskortą składającą się z co najmniej jednego dobrego statku wojennego; wtedy nawetw przypadku silnego ataku (kilka statków pirackich) będą one miały możliwość uciec do Twojejbazy głównej5] podobnie jak w przypadku walk z wrogimi nacjami, obstaw swą startową kolonię a dokładnie jejmagazyn kilkoma ciężkimi okrętami; na szczęście ataki piratów rzadko kiedy są silne tak więcpowinny sobie poradzić z każdym zagrożeniem, pamiętaj też o regularnym naprawianiu swoichokrętówStrona: 35 www.gry-online.pl Anno 1503: Setting out for a New World  Poradnik GRY-OnLine04 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl
  •