[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.A gdy zły anioł wbrew swej woli mówi: „Amen”.Lecz jeżeli w domu panuje nieporządek, zły anioł mówi: „Będzie to samo na przyszły szabas”.A dobry anioł wbrew swej woli mówi: „Amen”.(Jewreskija Enciklopedia II 445)32).W traktacie Berachot 60b., znajduje się następująca modlitwa do aniołów, towarzyszących żydowi gdy wchodzi do ustępu: „Cześć wam czicigodne święte sługi Najwyższego.Oddajcie cześć Bogu Izraela i pozostawcie mnie aż wejdę, spełnię swą potrzebę i przyjdę do was”.Aobai rzekł: nie należy mówić: „pozostawcie mnie”, bo mogą opuścić go i odejść, niech przeto mówi: „strzeżcie mnie, strzeżcie, pomagajcie mi, pomagajcie, czekajcie na mnie, czekajcie, aż wejdę i wyjdę, bo to jest ludzka rzecz”.Z braku miejsca musieliśmy się ograniczyć do podania nieznacznej części przeróżnych przesądów żydowskich.ODKĄD ŻYDZI ŻYJĄ W ROZPROSZENIU.Żydzi oraz nieznający żydostwa dowodzą, że żydostwo żyje w rozproszeniu od czasu zburzenia im Jerozolimy, zmuszeni koniecznościami dziejowymi.Dowodzą też, że przez ciemiężące ich narody spychani byli do tzw., gheta, czyli odosobnienia, czyniąc ich obywatelami drugiej klasy.Jedno, drugie i trzecie jest nieprawdą.Już dziejopis żydowski, Józef Flawjusz, naoczny świadek zburzenia Jerozolimy, twierdzi, że „naród żydowski z wieloma ludami żyje w zmieszaniu prawie na całym obszarze ziemi”.A więc już wtedy żydzi byli w rozproszeniu.Ks., dr Trzeciak w pracy swojej „Kolonie żydowskie za czasów Chrystusa Pana” pisze, że już wtedy żydzi mieli liczne kolonie i skupiali się od kilku wieków w różnych miastach.Wspomniany wyżej historyk żydowski Flawjusz, wyjaśnia też, dlaczego żydzi skupiali się w dzielnicach odrębnych.Aleksander Wielki otrzymawszy od żydów wsparcie podczas wojny z Egiptem, powodowany uczuciem wdzięczności, zrównał ich pod względem praw obywatelskich z Grekami.Djadochowie zaś poszli jeszcze dalej, bo nie tylko zostawili żydom te prawa, „ale nawet osobną dzielnicę w mieście im wyznaczyli, aby niezmięszani z innymi czystszy wiedli żywot”.Dążenie więc żydów do odosobnienia się pośród otoczenia nieżydowskiego wypływa z talmudu, według którego każdy goj jest „zaw” czyli plugawiec istotą nieczystą, która kala żyda.A więc nie goje wypędzili żydów do gheta, tylko oni sami się wyodrębnili, uważając goja za nieczyste bydlę.Tak samo też nieprawdą jest, że nakazywano żydom nosić strój różniący się od chrześcijan.Wedle księgi Jore Dea par.178 żyd nie może się ubierać jak nie-żyd, nie może tak włosów nosić naj nie-żyd, nie może sobie domu budować jak nie-żyd, musi się we wszystkim różnić od nie-żyda, aby obyczajów jego nie naśladować.Tylko w stosunkach z osobami wybitnymi wszystko mu wolno.Wprawdzie wedle par.157 żyd nie może wypierać się swego żydostwa, ale wolno mu wyrażać się dwuznacznie, aby goj myślał, że dany żyd nie jest żydem.Nieprawdą też jest, że chrześcijanie czynią żydów obywatelami drugiej klasy.To u żydów właśnie tzw., prozelici czyli nawróceni, byli zawsze w prawach bardzo ograniczonymi.Goj u żydów wogóle jest bez klasy, wobec którego żydom wszystko wolno.Wskazują na to księgi żydowskie, jak Choszen Hamiszpat par.33, art.11, par.72, art.36, par.127, art.2., par.256,art.1, par.275, art.1,2 i par.283, art.1 itd.SAMOZACHWYT ŻYDOWSKI.1).Żydzi są synami bożymi.Mili są (Bogu) Izraelici, albowiem oni są nazwani synami bożymi; szczególniej na miłości okazaną im przez to, że oni nazwani są synami Boga, jako jest powiedziano: Wy synami Boga Jehowy (Pirke Abot III.14).2).Żydzi są ludem świętym, dziwnym, specjalnie przez Boga stworzonym.Pięć stworów stworzył sobie Pan w świecie swoim.Zakon, jedno stworzenie, niebo i ziemię – jedno stworzenie, Abraham – jedno stworzenie, Izrael – jedno stworzenie i świątynia – jedno stworzenie.Dalej idą pytania, dlaczego Zakon, dlaczego niebo i ziemia, dlaczego Abraham, a następnie: Na jakiej podstawie Izrael? Albowiem napisano: aż przyjdzie lud twój, Jahwo, aż przyjdzie lud twój, ten, któregoś stworzył i powiedziano jeszcze: do świętych, którzy na ziemi i do dziwnych twoich – do nich (zwracają się) wszystkie chęci moje (Pirke Abot, Perek knjan ha-Torach 10).3).Bóg ciężko zawinił wobec Izreala.Spytał mnie (Eljasz rabina Jose): „Synu mój, co słyszałeś w tej (jerozolimskiej ) ruinie? Odpowiedziałem: Słyszałem głos, niby głos gołębia, powiadający: „Biada mi!” Zburzyłem swój dom, spaliłem swoją świątynię i rozproszyłem synów swoich wśród narodów”.Rzekł do niego Eljasz: „Klnę się na twe życie, synu mój, że trzy razy dziennie on tak mówi”: co więcej, gdy izraelici, spełniając wolę Bożą, zdążają do bóżnic i szkół i odpowiadają: „amen, niech będzie wielkie imię jego błogosławione”.Pan kiwa głową i mówi: błogosławiony król, którego tak wielbią w domu jego! Biada ojcu, co wygnał swych synów i biada synom, odegnanym od stołu ojca swego.(Berachot 3a).4).Jahwe ryczy jak lew po nocach z rozpaczy, że zawinił wobec żydów.Noc dzieli się na trzy straże, a każdej straży Pan siedzi i ryczy jako lew: Biada mi! Zburzyłem mój dom i rozproszyłem synów moich wśród naródów.(Berahot 3a).A według Berahot 3b.Jahwe tłumaczy się gorąco żydom i za krzywdę im wyrządzoną obiecał żydom zapomnieć złotego cielca, którego miast Boga czcili.A jak czytamy w Zohar II
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
-
Menu
- Index
- Chmielewska Joanna Wielkie zaslugi
- Sw. Faustyna Kowalska DZIENNICZEK DUCHOWY(1)
- Dean Koontz Drzwi do grudnia (2)
- Agustin Sanchez Vidal Krwawy wezel
- Wstęp do filozofii Antoni B. Stępień
- Szklarski Alfred Tomek na wojennej sciezce (SCAN
- Clavell James Ucieczka
- Arturo Perez Reverte Las Aventuras Del Capitan Alatriste 5 Libros
- The Lord Of The Rings (Collection)
- Moorcock Michael Elryk z Meln Sagi o Elryku Tom I (SCAN dal 8
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- mediatorka.pev.pl