X


[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Nieobwiniaj swojej administracji i nieporządnych sąsiadów.Wejrzyj w siebie.Tam jest problem.By uwolnić się od lęku i przejść do wyższej wibracji miłości, najpierw trzeba uświadomićsobie lęki, które nami rządzą.Musimy połączyć się z nimi intymnie i głęboko zaprzyjaznić.PI SPOSOB�W ACZENIA SI Z LKIEM I INTEGROWANIA GO1.Uświadom sobie, że dobrze jest czuć lęk; im bardziej się z nim łączysz, tym jesteśzdrowszy emocjonalnie.Kontrolowanie i odpychanie go daje mu większą władzę nad nami.Często lęk jestrezultatem poczucia bezsilności i bezbronności.Zwiadomość lęku jest mniej przerażająca niżżycie w ciągłej udręce wynikającej z poczucia bezsilności.2.Lęk zawsze będzie obecny w każdym nowym doświadczeniu.Podejmując działania,których się boisz, z całą świadomością lęku, sprawiasz, że lęk znika.Lęk towarzyszy nam zawsze, kiedy przechodzimy przez jakieś ważne dla rozwojudoświadczenie lub sięgamy po to, czego chcemy, idąc za swymi marzeniami.Zrób to, czegosię boisz, a lęk zniknie.Każdy go odczuwa.Ale w historii wielu było ludzi, którzydokonywali wspaniałych czynów mimo lęku.Być może lęk nie jest aż takim problemem.3.Zdaj sobie sprawę, że cała rzeczywistość jest częścią ciebie.Nie ma separacji.Wszystkie nasze lęki są naszą przeszłością, która już nie istnieje teraz.Rzeczy, których się baliśmy i myśleliśmy, że nas zranią, są częścią nas.4.Przyznaj się przed sobą do swego lęku, uznaj w pełni jego istnienie i pozwól mu być.To jest sedno tego procesu.Pozwalając lękowi być, przestajemy walczyć i używaćprzemocy, która pojawia się wszędzie tam, gdzie stawiamy opór rzeczywistości.Gdyprzestajemy walczyć ze swymi ministrami i z życiem, lęk znika.Nasze lęki karmi tylkoporównywanie, osądzanie, stawianie oporu rzeczywistości, utożsamianie i analizowanie.5.Przyznawszy się do swego lęku, skup się na tym, czego pragniesz.Szekspir opisał przywiązanie do lęku, mówiąc: "Nasze wątpliwości są zdrajcami; tracimydobro, które moglibyśmy uzyskać, ponieważ boimy się próbować".149 Okropności wojny pokazały mi, że wzmacniam swój lęk, gdy skupiam wyobraznię nakarze lub porażce, czyli, w tym przypadku, na możliwości utraty życia lub okaleczenia.Na codzień ludzie zadręczają się wyobrażeniami o przyszłych porażkach, niepowodzeniach, karach.O wiele łatwiej by nam się żyło z jaśniejszymi wizjami przyszłości.Wyobrazmy sobie, naprzykład, że przyjaciel proponuje nam przejście po wąskiej kilkumetrowej desce, leżącejbezpiecznie na ziemi; gdy to uczynimy, dostaniemy dwadzieścia dolarów znajdujących się najej końcu.Na pewno nikt z nas nie miałby z tym problemu.Następnie przedstawmy sobie inną sytuację: przyjaciel proponuje nam to samo, tyle żedeska ma być umieszczona między dwoma wieżowcami, na dziesiątym piętrze.Prawdopodobnie nikt nie zmusiłby nas do przejścia po niej nawet po pięćdziesiąt dolarów.W drugiej sytuacji pojawił się nowy element  dziesięć pięter pod deską.Gdy deska leżałana ziemi, myśleliśmy o nagrodzie.Kiedy natomiast umieszczono ją między dziesiątymipiętrami wieżowców, skoncentrowaliśmy się na przeszkodzie w osiągnięciu celu i możliwymniepowodzeniu, za które karą byłoby spadnięcie z dziesiątego piętra.Sparaliżował nas lęk iwykonanie prostego zadania stało się niemożliwe.Tak samo jest w życiu.Gdy skupiamyuwagę na niepowodzeniu i karze, kreujemy je i niemożliwe staje się osiągnięcie celu.Zamiasttego możemy skoncentrować się na samym celu.Po drugiej stronie lęku jest to, czegochcemy.Chcemy szczęścia, a boimy się nieszczęścia.Pragniemy dostatku, a boimy się biedy.Chcemy miłości, a boimy się odrzucenia i samotności.Skupiamy się na karze zanieosiągnięcie tego, czego chcemy.Gdy świadomie połączymy się ze swymi lękami, możemyje od siebie odwrócić, skupiając się na swoim dążeniu.Pamiętam jeden z meczów rugby, w którym brałem udział.Pięć minut przed zakończeniemgry wynik był remisowy.Piłka znalazła się w moich rękach i usłyszałem od trenera uwagę:"Nie rzucaj do lewoskrzydłowegol".Do mnie zaś dotarła myśl: "Nie rzucaj piłki do Kena!".Przeciwieństwem tego komunikatu było: "Za pózno, właśnie rzuciłem ją do Kena".Nastąpiłozamieszanie, którego ceną była nasza przegrana.Do dziś zastanawiam się, dlaczego trenerudzielił mi takiej instrukcji.Dlaczego udziela się instrukcji, jak czegoś nie robić, zamiast, jakcoś robić? Dlaczego ktokolwiek motywuje kogolwiek negatywnie?Jakie są pierwsze słowa, których uczą się dzieci?  "Nie", "Nie rób tego".Uczymy ichskupiać się na przeciwieństwie tego, czego chcemy.I wzmacniamy ich lęk.Matka woła dodziecka: "Uważaj, żebyś się nie pobrudził", zamiast: "Proszę, zachowaj czystość".Ludzie świadomi wiedzą, że wszelkimi ich działaniami rządzą ich świadome lub nieuświadomione myśli i że ból jest wynikłem koncentrowania się na przeciwieństwie tego,czego pragną [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl
  •  

    Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.