[ Pobierz całość w formacie PDF ]
. Drogocenne perły" były tak troskliwie osłonięte, iż tylko wtajemniczeni wiedzieli o ichegzystencji i żaden laik nie mógł ich znalezć i zniszczyć.Rozważając te dramatyczne fakty, mogliśmy zawierzyć tylko zdarzeniom z życia Jezusa i Jego bezpośrednich uczniów.Znalezienie ludzi gotowych przyjąć prawdziwe, nie sfałszowane wtajemniczenie okazało się zdumiewająco trudne, podczasgdy rozwój dogmatycznych teorii i bezpodstawnych założeń był niezwykle szybki.Paweł, który osobiście nie znał Jezusa,wywarł na jego naukę niszczący wpływ.Dogmat, który zaszczepił prawdziwej nauce, w dalszym ciągu stanowi istotnączęść nauki Kościoła chrześcijańskiego.Dla badaczy i znawców oczywiste jest, że Paweł nie był wtajemniczonym kahuną.Nie tylko nie znał osobiście Jezusa,ale nie znal też prawie Jego uczniów.Po swoim nawróceniu na drodze do Damaszku trzy lata przebywał w Arabii.Następnie udał się do Jerozolimy i pozostał przez piętnaście dni przy Piotrze (Ga 17, 18).W Arabii prawdopodobnierozwinął system swoich zapatrywań na wiarę, używając przy tym nauki Jezusa jako podpory.Jednak podstawowa strukturajego nauki była czystym i prostym, wziętym z przeszłości Judaizmem.(Paweł był %7łydem, faryzeuszem).Jezus chciał zreformować obrzędy religijne i wierzenia %7łydów.Od momentu, gdy został ochrzczony przez JanaChrzciciela, odrzucił przelewanie krwi ofiarnej jako instrument przebaczenia grzechów a tym bardziej jako symboltakiego przebaczenia.Paweł jednak tego nie uczynił.Ponieważ nie był wtajemniczonym i nie znał tajemnicy ukrytej za trzema ustanowionymiprzez Jezusa podstawowymi rytuałami, powrócił do wczesnych żydowskich obrzędów, aby usprawiedliwić swojedogmatyczne wypowiedzi na temat prawdziwego znaczenia życia i nauk Jezusa.W Liście do Rzymian Paweł przedstawiaswoje dogmaty i nauki w bardzo charakterystyczny sposób.Ponieważ Adam zgrzeszył wyjaśnia wszystkie jego dzieci,cała ludzkość, ma udział w jego grzechu.Zmierć Jezusa była konieczna i właściwa, ponieważ niosła ze sobą przebaczenie, adzięki przelewowi krwi usprawiedliwienie dla wszystkich, którzy akceptowali ten dogmat i wierzyli, że Jezus zmazałwszystkie grzechy świata i przez swą najwyższą ofiarę uwolnił świat".Co prawda Paweł uczył również, że wszyscy ludzie powinni prowadzić dobre, uczciwe życie i być gotowi pomagaćinnym.Ale przecież była to tylko zewnętrzna nauka.Nie potrafił zrozumieć znaczenia obrzędów komunii i mycia stóp.Wewnętrzne znaczenie śmierci na krzyżu rozumiał zupełnie błędnie i nie widział w niej nic więcej niż odniesienie dopogańskiego rytuału krwawej ofiary, rytuału, który przeżył się wraz z rozwojem cywilizacji i który Jezus chciałzreformować.Paweł w ogóle nie pokusił się o skorygowanie starych obrzędów, lecz próbował w miarę możliwościzharmonizować Je z własnym nowym systemem.Podczas gdy Jezus na nowo ustanowił prawdziwy sens związku między Bogiem a %7łydami, Paweł oświadczył (Hbr 9,12), iż stary, stworzony przez Mojżesza związek rozpadł się i już nie obowiązuje.Posunął się jeszcze dalej, przekształcającpierwotny sens kontraktu między Bogiem a Izraelitami w ideę ostatniej woli lub testament, który pozostawił Jezus dlaludzkości.Testament ten, mówił Paweł, był efektem przelania Jego krwi w celu uwolnienia świata od grzechu Adama,dzięki czemu Jezus obłaskawił Boga.Nie był to jednak ten Bóg, którego opisał nam Jezus jako Kochającego Ojca".Paweł uczył, iż Bóg tylko wtedy wybaczy grzechy, gdy zostanie mu przekazana jako rekompensata krwawa ofiara idlatego konieczne było, aby Jezus przelał swoją krew, dokładnie tak, jak za czasów Mojżesza przelewano krew ofiarnychzwierząt.W Liście do Hebrajczyków (9, 22) czytamy: I prawie wszystko oczyszcza się krwią według Prawa, a bez rozlaniakrwi nie ma odpuszczenia".Jezus został pózniej porównany do wyższego kapłana, który nie tylko raz w roku dopełniał wświątyni ofiary ze zwierzęcej krwi, lecz raz po wszystkie czasy złożył w ofierze swoją krew: ".tak Chrystus raz jeden byłofiarowany dla zgładzenia grzechów wielu".W wersecie 16 Paweł wyjaśnia: Gdzie bowiem Jest testament, tam musiponieść śmierć ten, który sporządza testament".Paweł dobrze znał biblijne pisma i ciągle próbował wzmacniać nimi własne doktryny.Musiał znać również proroctwoJeremiasza, w którym przepowiedziane było to Nowe Przymierze" dla narodu.Jezus miał pełne zaufanie do PismaZwiętego, jak dowiódł tego przy swoich rozprawach z hierarchią świątynną; znał również dokładnie powyższe proroctwo.Kiedy mówił o tym przy obrzędzie Komunii słowami: To jest moja krew Nowego Przymierza", miał na myśli umowę,którą przepowiedział Jeremiasz.Jezus nigdy nie mówił o pozostawieniu testamentu.Jednak Paweł przy opracowywaniuJego systemu nauki był tak bardzo owładnięty swą ideą ostatniej woli" lub testamentu", że całkowicie zignorował słowo przymierze", pomimo że we wcześniejszych pismach miało ono tak wielkie znaczenie.Posłuchajmy, co przepowiedział Jeremiasz (Jr 31, 31 i wcześniej): Oto nadchodzą dni wyrocznia Pana kiedy zawręz domem Izraela, z domem judzkim nowe przymierze.Nie Jak przymierze, które zawarłem z ich przodkami, kiedy ująłemich za rękę, by wyprowadzić z ziemi egipskiej.To moje przymierze złamali, mimo że byłem ich Władcą wyrocznia Pana.Lecz takie będzie przymierze, jakie zawrę z domem Izraela po tych dniach wyrocznia Pana: umieszczę swe prawo w głębiich jestestwa i wypiszę na ich sercu.Będę im Bogiem, oni zaś będą Mi narodem".Są to przecież słowa kahuny.W przedstawionym tekście wyróżnione słowa pokazują, iż Boskie prawo będzie zawarte wludzkiej świadomości, a nawet w podświadomości (w ludzkim sercu).W nadchodzącym czasie nie będzie już konieczne,aby człowiek był prowadzony za rękę.Jest to udział Boga w przymierzu.A teraz słowa dotyczące ludu: I nie będą się musieli wzajemnie pouczać jeden mówiąc do drugiego: 'Poznajcie Pana!', ponieważ odpuszczę imwystępki, a o grzechach Ich nie będę już wspominał".Wynika z tego, że każdy posiada wiedzę i moc wejścia w kontakt ze swoim Wyższym Ja.Czyż nie był to cel, do któregoJezus przygotował ludzi przez swoją naukę? Proroctwo nie wspomina więc, aby krwawa ofiara była konieczna w celuotrzymania przebaczenia grzechów i zbawienia
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
-
Menu
- Index
- Holt Victoria Córki Anglii 14 Tajemnica jeziora więtego Branoka
- Estep Jennifer Akademia Mitu 03 Tajemnice Gwen Frost
- Olszakowski Tomasz Pan Samochodzik i tajemnice warszawskich fortow
- Clarke Arthur C Tajemnica Ramy (SCAN dal 1137)
- Christie Agata Tajemnica lorda Listerdalea (2)
- Alfred Szklarski Tajemnicza wyprawa Tomka (2)
- Alfred Szklarski Tajemnicza wyprawa Tomka
- Bourdais Gildas UFO, 50 tajemniczych lat
- Renegaci z Pern
- Ahern Jerry Krucjata 8 Koniec jest bliski
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- galaxy-s.keep.pl